feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Cadangan Penubuhan Blogger's Club

Perkembangan kemudahan teknologi yang begitu laju menyebab begitu banyak benda-benda baru yang ditemui untuk memenuhi kehidupan manusia dari segi mempercepatkan kerja, memberi hiburan dan lain-lain lagi.


Jika kita tengok dalam kemudahan Information Transfer, ada juga yang memanggil Information Teknologi yang disingkatkan kepada IT. Dari situ sudah banyak kemudahan yang diperolehi seperti Internet yang memudahkan kita menyebar serta menerima maklumat dan berhubungan dengan sesiapa sahaja . Satu lagi yang juga sebahagian daripad IT ialah Multimedia dimana ia adalah satu produk atau cara yang untuk menyampaikan maklumat dengan cara alternative supaya penonton mendapat maklumat dengan mudah kerana persembahan penyampai yang menarik.


Tetapi dalam masa yang sama tidak kurang juga ramai yang menyalahgunakan kemudahan ini dengan perkara-perkara yang tidak bermoral sebagai contoh salah internet ada satu web yang diberi nama www.Youtube.com , web ini membolehkan kita untuk masuk (Upload) rakaman kita dan memudahkan muat turun(Download) video yng kita suka, dengan kebebasan itu ramai yang menyalahgunakan dengan memasukkan video yang tidak bermoral seperti video lucah.


Perkara ini bukan hanya berlaku kepada laman ini sahaja tetapi kesemua produk yang berkaitan dengan Internet ini. Olehyangdemikian pihak Exco Penerangan yang menggerakan unit ALAMedia ini untuk memberi kesedaran untuk mengendalikannya dengan cara yang betul.


Kami memilih untuk menubuhkan Kelab BLOG, dimana sekarang ini produk ini amat popular dalam Negara ini dan agak panas hinggakan boleh dipenjarakan. Kami akan memberi penerangan secukupnya tentang BLOG ini.

Penubuhan kelab ini tidak bermakna kami ingin menubuhkan satu kelab baru yang berdaftar bawah kuis, tetapi hanya satu jawatankuasa yang bertanggungjawab untuk membimbing dan member kefahaman tentang IT ini.


Kami Nampak kesan positif jika seseorang itu aktif sebagai “Blogger”(Pengendali Blog) ini ialah mereka telah satu langkah kehadapan dalam ilmu celik IT ini, Keduanya mereka akan belajar untuk berfikir baik buruk sesuatu isu dan member pandangan secara professional dengan fakta-fakta yang logik diterima oleh semua pihak, Ketiga Blogger dapat berkongsi pengalaman tentang apa-apa yang mereka tempuhi sepanjang kehidupan dan dijadikan pengajaran,dan seterusnya Blogger dapat berlatih cara untuk menulis dan sentiasa memperbaiki gaya penulisan mereka agar menarik jika dibaca. Mungkin banyak lagi faedah-faedah yang akan didapati dalam BLOG ini.


Insya’Allah kami akan melaksanakan projek ni secara berperingkat seperti kami pilih satu hari dan setiap hari tersebut kami buat untuk pimpinan ALAM, hari lain kepada Ahli seterusnya kepada pimpinan persatuan dalam KUIS dan mungkin ia boleh dikembangkan lagi.


Harapan kami adalah daripada berkat doa kalian agar projek ini dapat dilaksanakan dan mencapai objektif yang diimpikan. Nantikan memo atau pengumuman daripada pihak kami dan ia akan bejalan lancar jika mendapat sokongan daripada pelbgai pihak.



MOHD SYAHIRAN MUHAMMAD

Pengerusi,

Exco Penerangan,

Al-Azhar Members, Masjid Al-Azhar(ALAM)

Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor(KUIS)


weblog : http://www.syahiranmuhd.blogspot.com





1 comments:
gravatar
Suraya said...
December 6, 2008 at 4:06 AM  

Bagus2. satu cdgn yg baik. chayok2...

Post a Comment

Sponsored Ads