feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count

Majlis Iftar Jamai'e Masjid Al-Azhar, KUIS

Pada 18 September 2008 bersamaan 18 Ramadhan yang lepas, Masjid Al-Azhar Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS) telah mengadakan Iftar Jamai'e besar-besaran yang bertempat di masjid tersebut.


Program ini di hadiri oleh Dato' Adanan Isman, Rektor serta pensyarah-pensyarah KUIS dan pelajar pula di anggarkan seramai 700 orang yang hadir hasil daripada perlaksanaan publisiti oleh pihak Al-Azhar Members (ALAM) dengan menampal memo kecil di setiap bilik, mengedarkan borang serta mewar-warkan program ini di dalam weblog ALAM.

Sejak pukul 6 petang lagi, ahlijawatankuasa program kebanyakannya sukarelawan pelajar KUIS dan ahli ALAM lelaki dan perempuan, berkumpul di masjid untuk membuat persiapan dengan menyediakan tempat makan, mengagih-agihkan makanan dan lain-lain persiapan lagi.

Pada pukul 7 petang kehadiran pelajar-pelajar, pensayarah, Ajk masjid serta Dato' Rektor KUIS memenuhi ruang legar masjid Al-Azhar. tetamu di jamu dengan kuih-muih dan terus dengan nasi beriani ayam dan kambing dan selepas itu solat maghrib berjemaah.

Selepas solat diadakan sedikit majlis perasmian oleh Dato' Rektor serta pembahagian bantuan kepada pelajar-pelajar yang kurang upaya dan bermasalah dengan kewangan ini. Program ini diteruskan dengan solat tarawikh berjemaah.


Persiapan Sukarela dan ahlijawatankuasa program








Kehadiran tetamu yang cukup memberangsangkan




Pensyarah-pensyarah KUIS


Kelihatan Juga YBhg. Dato' Rektor KUIS



Tetamu Muslimat Juga Turut Hadir


Turut Kelihatan Dekan JPM (Jabatan Pembangunan Mahasiswa ) Ust. Subari,
sedang makan bersama pelajar


Disediakan dan jurufoto oleh :

Mohd Syahiran [ Exco Penerangan ALAM ]




0 comments:

Post a Comment

Sponsored Ads